niedziela, 14 stycznia 2018

Paszporty Polityki 2017 w kategorii kultura cyfrowa zdobyli...

Od zera do bohatera, kwiecień-plecień, per aspera ad astra, od pucybuta do milionera - tylko jedno z tych powiedzeń nie oddaje idealnie drogi, jaką przeszli zwycięzcy Paszportów Polityki 2017 w kategorii kultura cyfrowa. Jeszcze w 2014 przedstawiciele tego studia funkcjonowali w powszechnej świadomości głównie jako twórcy najgorzej ocenianej gry na PS4. Tymczasem na początku roku 2018 spośród nominowanego grona szanowne jury postanowiło wyróżnić...

Mateusza Lenarta, Andrzeja Mądrzaka i Wojciecha Piejko 

z Bloober Team!


Niestety w najnowszym (2/2018) numerze tygodnika Polityka, przyznającego nagrodę, zabrakło nowego uzasadnienia decyzji. Redakcja czasopisma dodała jedynie, że Paszport zostaje przyznany w zamian:
Za konsekwentne podążanie własną drogą i rzadką umiejętność godzenia twórczych ambicji z realiami trudnego dla wymagających produkcji rynku. Za imponującą, śmiałą artystyczną wizję i jej efektowną realizację w grze "Observer". (s.77)
Ponownie możemy przeczytać o ścieżce rozwoju, obranej przez krakowskiego Bloobera, starającej się godzić ambicje artystyczne projektów i przemyślane marketingowo posunięcia, jak zaangażowanie do produkcji "głośnych nazwisk": Rutgera Hauera, aktora kojarzonego z kultowym Blade Runnerem w reżyserii Ridleya Scotta, czy Arkadiusza Jakubika, cenionego polskiego aktora, debiutującego w świecie elektronicznej rozrywki. 

Warto przy okazji zauważyć, że o ile zaangażowanie rozpoznawalnych aktorów mogło przełożyć się na zwiększenie zainteresowania mediów, to na razie nie przekłada się ono na wyniki sprzedaży. Developerzy z Bloober Team do tej pory nie byli chętni podzielić się oficjalnymi danymi, ale dzięki serwisowi SteamSpy wiemy, że w sprzedaży elektronicznej za pośrednictwem tej platformy sprzedano ok. 56 tysięcy sztuk najnowszej produkcji studia, wzmiankowanego Observera. Bardziej wymierne znaczenie dla rozwoju firmy mogła mieć sprawność w uzyskiwaniu rządowych dotacji – tylko z jednej edycji programu GameINN autorzy Layers of Fear otrzymali 10 milionów złotych wsparcia.

Miejmy nadzieję, że uzyskanie poważanej nagrody od niegamingowego tygodnika pozwoli dotrzeć dziełom studia do szerszej publiczności i bez trudu osiągać 6-cyfrowe wyniki sprzedaży. Gratulacje!

Za pomocą tego linku możesz zakupić Observera na Ceneo za pośrednictwem Gry Made in Poland. Średnia ocen wersji PC na Metacritic - 78%. Za wsparcie serdecznie dziękujemy. 



Zapraszamy również na stronę Gry Made in Poland na Facebooku, gdzie znajdziecie informacje o wszystkich publikacjach na blogu, refleksje o aktualnych wydarzeniach w polskim gamedevie, inspirujące cytaty z jego najważniejszych postaci, wyimki z trzeciego Wiedźmina i wiele innych. Na zasilenie czeka również grupa Gracze Made in Poland.

Wykorzystane obrazy pochodzą ze strony Polityki (zdjęcie: Leszek Zych/Polityka) oraz Bloober Team

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza