piątek, 31 marca 2017

Cytaty miesiąca Gry Made in Poland - #2

Drugi miesiąc z cytatami Gry Made in Poland za nami. W poprzednim skupiłem się na ciekawych wypowiedziach, luźno związanymi z lechickimi grami. W tym skierowałem zainteresowanie na stricte polskie poletko, posiłkując się wypowiedziami 3 tytanów lokalnego rynku i jednego pisarza, którego wkładu w najbardziej znaną grę znad Wisły nie można nie doceniać. Nadszedł więc czas na chwilę oddechu. Na zebranie dotychczasowych grafik i małe podsumowania.


1. 03.03, nr 5

Wnosząc po liczbie lajków, to najmniej popularny cytat z tego miesiąca. Mnie osobiście Wojciech Pazdur z The Farm 51 ubawił odsłonięciem prozaicznych konsekwencji zastosowania fotogrametrii w nadchodzącym Get Even. Strach pomyśleć, jakie oblężenie przeżywałoby piętro studia, które współpracowałoby przy podobnym projekcie z Monicą Bellucci.


2. 12.03, nr 6

Sinusoida. Po poprzednim spadku ten wyimek okazał się najszerszej komentowanym wpisem tego miesiąca. Nic dziwnego: temat wymuszonych DLC wciąż jest żywy i kontrowersyjny. Z własnego doświadczenia podaliście wiele gier, które mogły paść ofiarą podobnej praktyki - Total War: Warhammer, Mass Effect 3, również wymienione przeze mnie Prince of Persia. Niestety, jedynie własnymi portfelami możemy zagłosować przeciwko podobnym praktykom, chociaż stracą na tym również developerzy, którzy sami często, wedle słów Mirosława Dymka, padają ofiarą zachłanności wydawców. 


3.16.03, nr 7

Siódmy cytat to chwila refleksji. Paweł Miechowski explicite artykułuje to, czego można się było domyślić, samemu grając w This War of Mine - wojna wygląda trochę inaczej z perspektywy podziurawionego kulami mieszkalnego bloku, niż z klimatyzowanego bunkra, chronionego zbrojonym betonem. Można zrozumieć, dlaczego to Ci, którzy są z dala od linii frontu, najbardziej przyczyniają się do jej rozpętywania.


4. 25.03, nr 8

Ostatni cytat, wisienka na torcie, to również chwila autorefleksji. Tym razem w wykonaniu Andrzeja Sapkowskiego, który postanowił klepnąć się w pierś i powiedzieć "mea culpa". W tym samym wywiadzie stwierdził również, że gra jest bardzo dobrze zrobiona, Vesimirowie z CDP RED zasłużyli na swój sukces, a kiedy sam chciał napisać tak dobrą fabułę jak w trzecim Wiedźmaku, to wyszedł mu Sezon Burz. No dobra, przyznaję, jedną z tych informacji zmyśliłem. Zgadnijcie którą. A - po lajkach sądząc, to najpopularniejsza grafika tego miesiąca. Witcher sells. 

Wciąż czekam na Wasze sugestie, jakiej tematyki chwycić się w następnym miesiącu, w jakich wywiadach poszukiwać lśniących złotem myśli. Nie krępujcie się pisać wiadomości prywatnych na fanpage'u - zawsze odpowiadam. Tymczasem pozdrawiam, serdecznie dziękuję za wszystkie Wasze lajki, kłaniam się nisko za każdy komentarz (pamiętam z imienia i nazwiska każdego z Was, naprawdę :) ) i obracam się na pięcie, żeby wrócić za miesiąc.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza